منوی اصلی


نویسندگان


آرشیو موضوعی

سلسله گیاهان

بازدانگان اوندی

نهانزادان اوندی

غیر اوندی

نهان دانگان اوندی

سلسله جانوران

پستانداران

ماهیان

دوزیستان

بندپایان

خزندگان

پرندگان

اشهلمانت ها

جانوران دریایی خطرناک

سلسله اغازیان

سلسله قارچ ها

سلسله باکتری ها

علمی

بیماری ها

آنزیم

پروتئین

ویتامین

هورمون

با دانشمندان

انگل شناسی

اجزای سلول

شگفتی های افرینش

تازه های علم

لینک دوستان

گروه آموزشی دانشمندان جوان

حس دلتنگی

یااباصالح المهدی

تازه های علمی

زیست شناسی همدان

انجمن زیست شناسان دانشگاه پیام نور شوشتر

دانش سرا

انجمن زیست شناسی دانشگاه پیام نور زاهدان

موفقیم ما

زیست شناسی جهان هستی

کیت اگزوز

زنون قوی

چراغ لیزری دوچرخه

همسریابی

درگاه پرداخت اینترنتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان زیست شناسی و آدرس sonia.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا

آمار بازدید

» تعداد بازديدها:
» کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 50
بازدید ماه : 785
بازدید کل : 35887
تعداد مطالب : 130
تعداد نظرات : 120
تعداد آنلاین : 1



آرشیو ماهانه


پیوند های روزانه


لوگوی ما

زیست شناسی


لوگوی دوستان


بر چسب ها




تا حالا بچه پاندا دیدین؟؟

20 / 4 / 1391

 

تا حالا بچه پاندا دیدین؟؟

 

منبع: http://didan.ir 



:: موضوعات مرتبط: پستانداران، ،
:: برچسب‌ها: عکس بچه پاندا, پاندا, نوزاد پاندا, پستانداران, خرس چینی,
ادامه ی مطلب ...

نوشته شده توسط سونیا در ساعت 11:9



جرم دندان چیست؟

19 / 4 / 1391

 
جرم چيست؟
پلاک میکروبی لایه‌ای است نازک از میکروب‌ها که به طور دایمی، بر سطح دندان‌هامی‌نشیند و در داخل دهان تمام افراد بالغ وجود دارد.
این لایه دارای مواد پروتئینی و سلول‌های پوششی و موادی دیگر با منشا بزاقیاست.اما ساختمان اصلی این پلاک از میکروب‌ها تشکیل شده است. اگر یک گرم پلاک را بهصورت خشک تهیه نماییم، دارای دویست میلیارد باکتری است. این لایه با شستشوی آببرطرف نمی‌شود و باید بامسواکزدن آن را تمیز نمود.
با سخت شدن تدریجی پلاک میکروبی، لایه‌ای به نامجرمتشکیل می‌گردد که به علت داشتن سطح زبر، مقادیر بیشتری پلاک میکروبی را بر سطح خود نگه می‌دارد.


:: موضوعات مرتبط: علمی، ،
ادامه ی مطلب ...

نوشته شده توسط سونیا در ساعت 16:46



تصاویر شگفت انگیز از سلولها زیر میکروسکوپ

16 / 4 / 1391

 

www.bartarinha.ir

 



:: موضوعات مرتبط: شگفتی های افرینش، ،
:: برچسب‌ها: تصاویر شگفت انگیز از سلولها زیر میکروسکوپ ,
ادامه ی مطلب ...

نوشته شده توسط سونیا در ساعت 21:2



شگفتی های افرینش

12 / 4 / 1391

 



:: موضوعات مرتبط: شگفتی های افرینش، ،
:: برچسب‌ها: شگفتی های افرینش,
ادامه ی مطلب ...

نوشته شده توسط سونیا در ساعت 14:33



بیست گونه جدید حیوانات

10 / 4 / 1391

از مراسم خواستگاري ماهي‌ها تا كوسه قدم‌زن و قورباغه پينوكيو
دانشمندان جديدترين آلبوم «گونه‌هاي حيواني دنياي علم» را رونمايي كردند
» سرویس: علمي و فناوري - علمي
کد خبر: 91032715151

دانشمندان به مناسبت بيستمين سال فهرست‌نوسي خود از 1300 گونه‌ جديد حيواني كشف شده در دنياي علم، 20 گونه جديد را معرفي كردند.
به گزارش سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، البته از ميان 1300 گونه شناخته شده، تنها حدود 500 مورد توسط آرايه‌شناسان از لحاظ طبقه‌بندي و نامگذاري توصيف شده‌اند.
با اينكه برخي از اين موجودات مانند نوعي ماهي كه رنگهاي درخشان چشمك‌زن در زمان جفت‌گيري دارند و از چشم‌انداز زيبايي برخوردارند، ساير آنها مانند عقرب بزرگ آبي يا مورچه‌هايي كه در زمان بروز تهديد با نيشهاي تيز به هم متصل مي‌شوند، بسيار جالبترند.

بزرگترين عنكبوت شناخته‌شده در جهان

در ميان اين موجودات عجيب نوعي عنكبوت غول‌پيكر موسوم به theraphosa blondi، عنوان بزرگترين عنكبوت جهان را با وزن 170 كيلوگرم و طول پاي 30 سانتيمتر در اختيار دارد.
 
اين موجود توسط دانشمندان در سال 2006 در گينه شناسايي شد.

برخلاف نام فريب دهنده اين موجود، بی مهرگان و پستانداران كوچكي و مارمولكها و مارهاي سمي بخش اعظم غذاي آن را تشكيل مي‌دهند.
مكانيزم دفاعي اين موجود در موهاي روي بدن آن است. اين عنكبوت در زمان خطر به مالش پاهاي خود بر شكم و انتشار ابري از نيش ميكروسكوپي مي‌پردازند كه در پوست و مخاط مهاجم فرو رفته و ايجاد درد و سوزش طولاني‌مدت مي‌كند.

عقرب امپراطور(Pandinus imperator)

اين در حاليست كه عقرب امپراطور با نام علمي Pandinus imperator و بدن 20 سانتيمتري‌اش يكي از بزرگترين عقرب‌هاي جهان است.
اين موجود در سال 2006 در غنا مشاهده شد. برخلاف ظاهر بسيار بزرگ آنها، اين عقربها بيشتر از موريانه‌ها و ديگر بي‌مهرگان كوچك تغذيه كرده و سم آن براي انسان مهلك نيست.
 سم اين موجود مورد آزمايش قرار گرفته و تركيبات آن براي داروهاي احتمالي جهت كنترل آريتمي مفيد است. همچنين بتاكربولينهاي درخشان آبي روي پوست اين جانور نيز كه تنها در نور فرابنفش قابل مشاهده است، براي درك بهتر انحطاط پروتئين‌هاي درون عدسي چشم انسان مورد مطالعه قرار گرفته كه منجر به نابينايي در اثر آب‌مرواريد مي‌شود.

مورچه قلاب ماهي

در ميان اين گونه‌ها نوعي مورچه قلاب ماهي با اندازه 1.5 سانتيمتر مشاهده مي‌شود كه استخوانهاي منحني آنها براحتي درون پوست فرو رفته و تا مدتها باقي مي‌ماند. اين گونه براي اولين بار در سال 2007 در كامبوج شناسايي شد.
اين مورچه‌ها در گروههاي بزرگ در لانه‌هايي درون تنه درختان مرده زندگي كرده و در زمان مورد حمله قرار گرفتن توسط مهاجمان به يكديگر متصل شده و دستيابي به يكي از افراد را براي مهاجم مشكل مي‌كنند.
 
مورچه strumigenys tigris
گونه ديگراين فهرست يك مورچه strumigenys tigris است كه در لاشبرگهاي جنگلهاي پاپوآ گينه‌نو زندگي مي‌كند.
اين مورچه كوچك دو ميليمتري با آرواره باز حركت كرده تا بتواند بي‌مهرگان ريز را به سرعت شكار كند. طرح رنگي آن با شاخه‌هايي كه روي آنها زندگي كرده، هماهنگي داشته از اين رو جمعيت آنها در برابر شكارچيان حفظ مي‌شود.

قورباغه عظيم‌‌لجثه Nyctimystes

گونه قورباغه Nyctimystes حدود 15 سانتيمتر بوده و از چشمان بسيار بزرگي برخوردار است. اين گونه در سال 2008 در پاپوآ گينه نو كشف شد.
قورباغه كشف شده به گونه‌اي تعلق داشته كه از طرح غيرمعمولي وريدي بر پلك چشمها برخوردار است و بچه‌هاي آن داراي اندام مكنده بسيار بزرگي هستند.

مارمولك دم برگي شيطاني

مارمولك دم برگی شیطانی Uroplatus phantasticus در سال 1998 در ماداگاسكار مشاهده شد اما براي اولين بار در سال 1888 توصيف شده بود.
اين مارمولك در ميان 12 گونه عجيب مارمولكهاي دم برگي از همه كوچكتر بوده و شب‌زيست است. شيوه استتار اين جانور نيز بسيار مرموز بوده و گونه‌هاي بزرگ آنها از بيشترين دندان در ميان گونه‌هاي مهره‌داران روي خاك برخوردارند.
 
خفاش ميوه دماغ‌لوله‌اي nyctimene

خفاش ميوه بيني لوله‌اي nyctimene در گينه نو شناسايي شده است.

كوسه قدم زن hemiscyllium galei

كوسه قدم زن hemiscyllium galei در سال 2006 در اندونزي كشف شد اما بر خلاف نام آن كاملا قادر به شنا است. اگرچه اين جانور بيشتر مايل به راه رفتن در بخشهاي صخره‌هاي مرجاني با باله‌هاي خود بوده و از ميگوها، خرچنگها، مارهاي آبي و ماهيهاي كوچك تغذيه مي‌كند.

موش درختي چين‌چيلا يادگار دوره اينكاها

موش درختي چين‌چيلا در كوهستان ويلكابامبا در نزديكي محوطه باستاني ماچوپيچو در پرو شناسايي شده است. رنگ اين موجود خاكستري روشن بوده و از قامت كوتاه و درشت و آرواره بزرگ با يك نوار سفيد در روي سر خود برخوردار است.

راست بال طاووسي

حشره راست بال طاووسي با نام علمي Pterochroza ocellata در سال 2006 در گينه مشاهده شد.
اين حشره بزرگ گرمسيري از دو استراتژي موثر براي حفاظت از خود در برابر شكارچيان استفاده مي‌كند. در نگاه اول اين حشره مانند يك موجود مرده يا يك برگ آسيب ديده بنظر مي‌رسد اما در حالت تهديد ناگهان به نمايش يك جفت لكه چشم درخشان بر روي بالهاي خود مي‌پردازد و شروع به پرش مي‌كند كه شبيه به سر يك پرنده بزرگ خواهد بود.
انواع نر اين گونه به توليد صداي بسيار بلند كه البته براي انسان قابل شنود نيست، مي‌پردازند.

راست بال RAP

گونه راست بال brachyamytta rapidoaestima برنامه ارزیابی سریع RAP كه در سال 2002 در غنا و گينه كشف شده، يك گونه جديد بوده كه با پنهان شدن در ميان برگها به شكار حشرات ريز مي‌پردازد.

سنجاقک platycypha eliseva

سنجاقک platycypha eliseva در سال 2004 در كنگو كشف شده و از تركيب رنگي منحصربفردي برخوردار است كه با گونه‌هاي ديگر متفاوت است. شكم اين موجود زرد رنگ و استخوان تیبیاي آن سفيد و قرمز است.
اين گونه نشانه خوبي براي آب با كيفيت خوب است چرا كه بيشتر در اطراف آبهاي تميز سكونت و از حشرات و موجودات ريز آبزي تغذيه مي‌كند. بسياري از لاروهاي سنجاقكها به شكار لاروي پشه پرداخته و از اين رو در برنامه‌هاي سلامت انسان براي كنترل پشه‌هاي ناقل بيماري مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

ماهي نر paracheilinus nursalim

ماهي paracheilinus nursalim از مراسم خواستگاري بسيار زيبايي برخوردار است چرا كه براي جذب ماده‌ها به نمايش رنگهاي درخشان چشمك زن بر روي بدن خود مي‌پردازد. اين اجرا هر روز عصر اتفاق افتاده كه تا غروب خورشيد به طول مي‌انجامد.
دهان و لبهاي اصلاح شده اين موجود به تغذيه، تنفس و اتصال به زيرلايه‌ها از طريق مكش كمك مي‌كند.

مرغ عسل‌خوار

گونه‌اي جديد مرغ عسل‌خوار نيز در جزيره گينه نو شناسايي شد. اين موجود در ارتفاع 1650 متري سطح آب دريا در كوهستان فوجا سكونت دارد. اين پرنده از منقار كوتاه سياه و چشماني با بخشهاي نارنجي در اطراف پوست عريان برخوردار است . اين خصوصيات آنرا از ديگر مرغهاي عسل‌خوار متمايز كرده است.
علاوه بر آن اين موجود بسيار ساكت بوده و به ندرت از خود صدايي بروز مي‌دهد. منبع غذايي اين پرنده شهد و گلهاي گرده‌افشان و گاهي حشرات است.

قورباغه پينوكيو
قورباغه پینوکیو
از ديگر موجودات حاضر در اين ليست مي‌توان به قورباغه درختي نرlitoria sp. nov. اشاره كرد كه به دليل برآمدگي خاص روي بيني آن به قورباغه پينوكيو موسوم است. اين گونه در سال 2008 در گينه نو كشف شد.
برآمدگي روي بيني اين موجود در زمان صدا درآوردن آن به سمت بالا متمايل شده و در زمان سكوت به سمت پائين مي‌ماند.

سمندر bolitoglossa

در آخر اين فهرست سمندر ET با نام علمي bolitoglossa قرار دارد كه در سال 2009 شناسايي شده است. اين گونه نادر از سمندر بوده كه از پاهاي تاردار براي بالا رفتن از ارتفاعات برخوردار است. اين گونه همچنين از شش برخوردار نبوده و از طريق پوست به تنفس مي‌پردازد.
 
 


:: موضوعات مرتبط: سلسله جانوران ، ،
:: برچسب‌ها: حیوانات کشف شده, جدید ترین های حیوانات, موجودات کشف شده,

نوشته شده توسط سونیا در ساعت 12:32



درباره



هيچ کس نميتواند به عقب برگردد و از نو شروع کند اما همه مي توانند از همين حالا شروع کنند و پايان تازه اي بسازند. اگر انتقادی پیشنهادی دارید یا اشکالی در مطالب بود اطلاع دهید ممنون می شم
tootia_66@yahoo.com


مطالب پیشین

10مخلوق وحشت‌آفرين اعماق
عجیب ترین و زیباترین قارچ های دنیا
جهش های عجیب ژنتیکی در گیاهان
کندترین موجودات زمین
دنیای زیر میکروسکوپ
تمام اتـفاقات بـدن در طـول 24 ساعت شبـانه روز
ویروس ها Virus
زایمان سوسک
استتار موجودات
جنین پنج روزه انسان زیر میکروسکوپ
حشرات زیبا و عجیب
تشریح و مورفولوژی گیاهی
درختی عجیب با میوه های مرگبار
هفتاد درصد ژن های اسفنج دریایی با انسانها مشترک است!
عنکبوت‌های طاووس
عجیب ترین و زیباترین قارچ های دنیا
عکس های جالب و دیدنی از استتار جغدها
پر سر و صداترین حیوان زمین
عکس هايي از زيباترين حشره جهان
زیباترین گونه های ماهیان در جهان




Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by sonia
This Template By Theme-Designer.Com